Alimentatie sanatoasa

O alimentaţie sănătoasă ajută la păstrarea unei danturi sănătoase. Însă, cel mai important în menţinerea ei este o rutină completă de îngrijire orală.

Iată cateva alimente ce contribuie decisiv la frumuseţea danturii:

Laptele şi iaurtul sunt bune pentru dinţi, determină o secreţie abundentă de salivă, iar calciul din acestea ajută la protejarea dinţilor prin combaterea carenţelor de minerale.

Fructele: merele, căpşunile, citricele conţin vitamina C, care este considerată “cimentul’ care ţine unite toate celulele, astfel încât aceasta este importantă pentru sănătatea gingiilor.

Legumele: morcovii, cartofii dulci, broccoli, ţelina sunt legume care conţin vitamin A. Aceasta este absolut necesară pentru formarea smalţului dentar.

Alimente cu fluor: toate alimentele care conţin fluor ne sunt de folos în lupta cu placa bacteriană. În această categorie intră, printre altele, apa îmbogăţită cu fluor, supele deshidratate, puiul, cerealele şi fructele de mare. Fluorul intareste smaltul dintilor, rezultand mai putine carii.

Ceaiul verde: acesta conţine polifenoli, compuşi antioxidanţi care previn placa dentară, scad riscul dezvoltării cariilor dentare şi a bolilor gingivale. De asemenea, ceaiul verde rezolvă şi problema respiraţiei urât mirositoare.

Ţelina: este un aliment minune, produce multă salivă, neutralizând astfel bacteriile care duc la formarea cariilor.

Seminţele de susan: Pâinea, combinată cu seminţe de susan, ne ajută, de asemenea, să avem dinţi sănătoşi. În primul rând, ajută la eliminarea plăcii dentare. Apoi, susanul fiind o sursă importantă de calciu, ne menţine sănătoase şi oasele care susţin dinţii şi gingiile.

Carnea şi produsele de origine animală: carnea de vită, pui, curcan, ouăle conţin fosfor. Calciul, vitamina D şi fosforul creează sistemul nostru osos şi ne menţin dinţii puternici şi sănătoşi.

Guma de mestecat fără zahăr: şi guma ajută la producerea unei cantităţi mai mari de salivă şi devine folositoare şi când vine vorba de înlăturarea particulelor de mâncare din cavitatea bucală.

Din pacate exista si Alimente dăunătoare pentru dinţii tăi, cum ar fi:

Lămâi, portocale şi grepfrut: Citricele au un conţinut ridicat de acizi ce atacă smalţul dentar. Nu te spala pe dinţi imediat după ce ai consumat lămâi sau portocale, substanţele din pasta de dinţi pot reacţiona cu acizii din fructe.

Murăturile: Murăturile sunt delicioase în sendvişuri, dar combinaţia dintre oţet şi zahăr reprezintă reţeta perfectă pentru distrugerea smalţului dentar.

Cafeaua: Veşti proaste pentru iubitorii de cafea! Acizii tanici din cafea (şi din anumite ceaiuri) atacă smalţul dentar şi pătează dinţii.

Vinul roşu: Majoritatea studiilor arată că un pahar de vin roşu pe zi este benefic pentru sănătatea inimii şi scade nivelul colesterolului. Cu toatea acestea, vinul roşu, dar şi cel alb au pigmenţi foarte puternici ce iţi vor păta cu siguranţă dinţii şi vor afecta sănătatea danturii tale.

Roşiile: Roşiile sunt  absolute delicioase dar, din păcate, nu sunt bune pentru dantură, fie că le consumi în sosuri sau crude. Motivul principal este nivelul lor ridicat de aciditate. Este recomandat consumul lor alături de alte alimente mai puţin acide pentru a evita problemele dentare.

Sucurile carbogazoase: Bogate în zahăr, sucurile carbogazoase sunt extrem de acide şi erodează dinţii chiar şi atunci când sunt băute în cantităţi mici.

Dulciurile: Zahărul din dulciuri duce la apariţia cariilor şi transformă dinţii în spaţii perfecte pentru dezvoltarea bacteriilor. Acadelele, jeleurile şi caramelele sunt printre alimentele pe care trebuie să le elimini dacăvrei să ai o dantură sănătoasă.

Fructele uscate : Fructele uscate conţin o cantitate ridicată de zahăr ce afectează smalţul dinţilor. În plus, fructele uscate se lipesc de dinţi, ceea ce le accentuează efectul nociv.

Distribuie

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email